diumenge, 19 d’octubre del 2014

Spin off's

Haig de confessar que últimament estic caient a les garres d’alguns “spin off”, no de manera conscient ni premeditada, però ara que em paro a pensar ja en són tres, gairebé quatre si conto la de “Angel”, de la qual vaig veure forces capítols fa molts anys.
Melancolia? Avorriment? Massa temps lliure? Ves a saber el perquè...
Per a qui no ho sàpiga, un spin off, és una sèrie derivada d’una altre. És a dir, una sèrie amb personatges o escenaris sorgits d’una altre sèrie, ja estigui aquesta en emissió o finalitzada.
Jo sóc de les de l’opinió de que la majoria de les vegades les segones parts són dolentes, amb excepcions, és clar, i amb els spin off’s em passava el mateix, o potser hauria de parlar en present... Bé, sigui com sigui, aquests són els tres que he vist en l’actualitat:

JOEY

És un spin off de la mítica sèrie de “Friends”, com es pot suposar està basat en el personatge de Joey Tribbiani. Aquest s’acaba de mudar a Los Angeles i segueix la recerca de tenir un futur com actor, compartirà pis amb el seu nebot, un noi molt intel·ligent però que no té facilitat a relacionar-se amb les noies i el qual està sobreprotegit per la seva mare, la qual cosa portarà a que en Joey tingui a la seva germana ficada a casa la majoria del temps.
És una sèrie que consta de dues temporades i que té el mateix format que “Friends”, capítols de 20 minuts aproximadament, còmica, i amb pocs escenaris, on la casa podríem dir que abasta el 80% de les escenes.
Personalment, dir que és una sèrie entretinguda, que per passar els migdies està bé, que aporta alguns somriures però poques rialles, però tot i així, compleix la seva funció.

ONCE UPON A TIME IN WONDERLAND

Spin off de l’actual sèrie de “Once Upon a Time”. Cancel·lada al març, per tant, ha quedat en tan sols una temporada, tot i així, té un final tancat, per tant, es pot veure sense por de quedar-se amb les ganes.
Aquesta sèrie es basa en la història d’Alícia en el país de les meravelles i segueix la mateixa línia que la seva sèrie original, relacionant diferents personatges Disney independentment de quin conte siguin aquests, i tenint la mateixa premissa de que l’amor vertader és únic i ho salva tot. Cal esmentar, que en algun episodi, viatgen a Storybrooke, i que recuperen en algun capítol a la malvada Reina de Cors, és a dir, a la Cora. A més, en la quarta temporada de Once Upon a Time, apareix un dels pocs personatges que personalment crec que es podrien salvar d’aquest spin off, la Sota de Cors o Will Scarlet.
La meva opinió no és molt bona sobre aquesta sèrie, tot i que me l’hagi vist en una setmana com a molt. Trobo que és una sèrie molt infantil, l’original la trobo per a tots els públics, però aquesta la considero que és per a nens, sense voler faltar el respecte a ningú. És un pastelón, tot gira al voltant de l’amor més cursi que ens podem imaginar, els efectes especials són el pitjor que he vist en la meva vida, i per si fos poc, els dolents fan pena, i això que un d’ells és Naveen Andrews (el Sayid de “Lost”), però no donen cap tipus de por, i a més, tenen una gran mania a apropar-se a un centímetre de la cara de l’altre, que més que intimidar sembla que es vagin a morrejar en qualsevol moment. A mi em va costar bastant endinsar-me en la història, però un cop veus cinc o sis capítols t’adaptes als personatges i als escenaris, i fins i tot, entreté i vols saber com acabarà, però personalment, crec que van fer molt bé en cancel·lar-la.

THE ORIGINALS

Sorgida de la sèrie “The Vampire Diaries, les dues estan en emissió actualment. Aquesta es centra en el Klaus, quan aquest va a Nova Orleans i es retroba amb un protegit seu, en Marcel, el qual, s’ha fet amb el control de la ciutat. Això farà que en Klaus vulgui el poder absolut d’aquesta, a més, al mateix temps també arriben l’Elijah, que vol unir a la família, i la Hayley, que és raptada per les bruixes ja que amaga un secret que farà cridar l'atenció dels originals. 
A la ciutat començarà una guerra entre bruixes, vampirs i homes llop per fer-se amb el poder d'aquesta, mentre que els originals combaten alhora una lluita interna per a no trencar l'unitat familiar.
Personalment, tinc molt bona opinió d'aquesta sèrie. Trobo que té més acció que Cròniques, li donen un aire nou, ja que després de 6 temporades, m'està començant a cansar, la única pega que li trobo a aquest spin off és que no està la Caroline ni el Damon, per tot el demés, comença a superar la sèrie original.   

3 comentaris:

  1. El únic spin off que cites que he vist es Joey. El problema de Joey es que inevitablement un pensa i el compara amb Friends i queda clar que Joey no arriba ni de bon tros a l’alçada. Després de veure la meitat de la primera temporada ja en vaig tenir prou per deixar-la anar.
    De fet, ara que ho penso una mica, Joey es l’únic spin off que he vist mai. I vist la qualitat mitja d’aquests productes crec que faig molt ben fet.

    ResponElimina
  2. Ains, vaig veure un parell o tres de capítols de Originals però no em va enganxar. Potser és que estic saturada de series (que no dic jo que no) però ... a veure ara perquè amb tant tancament de webs m'estic estressant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prff... Crec que tots els seguidors de sèries estem igual, jo des del comunicat de series.ly estic amb una incertesa brutal, però bé, s'haurà d'esperar a veure com evoluciona tot.

      Elimina